Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000780 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000780 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0780

numer części:

340411000780

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858545130

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000780 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
BMW      11282245451
BMW      11282246732
BMW      2243732
BMW      2245179
BMW      2245451
BMW      2246732
BMW      64552243732
BMW      64552245179
BMW      64552245451
BMW      64552246732
DAIHATSU      9004831017
DAIHATSU      9004831017000
DAIHATSU      9004831017A
DAIHATSU      9004831019
HONDA      31110P01003
HONDA      31110P01004
HONDA      31110P2J003
HONDA      31110P2J004
HONDA      31110P72902
HONDA      31110PO1004
MITSUBISHI      1340A066
MITSUBISHI      MD162032
MITSUBISHI      MD163032
MITSUBISHI      MD171373
OPEL      1854725
OPEL      90512538
CHEVROLET      2521202552
KIA      2521202550
PROTON      MD171373
PROTON      PW510943

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000780 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.