Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340511001200 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340511001200 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

5K1200

numer części:

340511001200

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Artykuł wychodzący
nr EAN 4010858551704

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340511001200 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CHRYSLER      04741824
CHRYSLER      46510598
CITROËN      5750D1
NISSAN      1172000Q1U
NISSAN      11720BN701
NISSAN      8200034396
OPEL      1340012
OPEL      4500033
OPEL      9160333
PEUGEOT      5750D0
PEUGEOT      5750D1
RENAULT      7700300347
RENAULT      8200034396
RENAULT      8200850092
ROVER      ERR416
ROVER      GMB51202
ROVER      PQS101180
SKODA      47903137D

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340511001200 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.