Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK0913 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK0913 GOODYEAR

6PK0913 Pasek klinowy wielorowkowy GOODYEAR
 

    Ocena:
numer części:

6PK0913

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:913
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK0913 GOODYEAR

numery OEM:
CITROËN      1280-44
CITROËN      1280-45
CITROËN      1280-53
CITROËN      1280-66
CITROËN      128044
CITROËN      128045
CITROËN      128053
CITROËN      5750-D9
CITROËN      5750-J1
CITROËN      5750-TY
CITROËN      5750D9
CITROËN      5750J1
CITROËN      5750TY
CITROËN      96120257
FIAT      500345344
FIAT      71739928
FIAT      99461393
FORD      1011697
FORD      1654387
FORD      6738365
FORD      6738366
FORD      7003984
FORD      89AB6C301AB
FORD      928F6C301A1C
FORD      928X6C301A1C
FORD      94FB6C301B2A
HONDA      31110-P13-003
HONDA      31110-P13-505
HONDA      31110-P5M-003
HONDA      31110-P5M-004
HONDA      31110-P5M-505
HONDA      31110P13003
HONDA      31110P5M003
HONDA      31110P5M004
PEUGEOT      1280-44
PEUGEOT      1280-45
PEUGEOT      1280-66
PEUGEOT      128045
PEUGEOT      128066
PEUGEOT      5750-E6
PEUGEOT      5750-TY
PEUGEOT      5750000000
PEUGEOT      5750E6
PEUGEOT      5750TY
TOYOTA      99366-K0910
TOYOTA      99366K0910

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK0913 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.