Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK1800 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1800 INA

FB 6PK1800 Pasek klinowy wielorowkowy INA
47.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK1798, 6PK1799, 6PK1800, 6PK1801, 6PK1802

numer części:

FB 6PK1800

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1800
nr EAN 4014870118181

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1800 INA

numery OEM:
BMW      11 28 7 800 485
BMW      11287800485
OPEL      13 40 616
OPEL      13 40 626
OPEL      13 40 627
OPEL      13 40 646
OPEL      13 40 745
OPEL      1340616
OPEL      1340626
OPEL      1340627
OPEL      1340646
OPEL      1340745
OPEL      63 40 633
OPEL      6340633
OPEL      90444423
OPEL      90510253
OPEL      90510254
OPEL      90541338
OPEL      91126385
OPEL      91151716
OPEL      9118617
OPEL      93181710
RENAULT      82 00 093 814
RENAULT      8200093814
SAAB      49 61 058
SAAB      4961058
VAUXHALL      13 40 616
VAUXHALL      13 40 626
VAUXHALL      13 40 627
VAUXHALL      13 40 646
VAUXHALL      13 40 745
VAUXHALL      1340616
VAUXHALL      1340626
VAUXHALL      1340627
VAUXHALL      1340646
VAUXHALL      1340745
VAUXHALL      63 40 633
VAUXHALL      6340633
VAUXHALL      90444423
VAUXHALL      90510253
VAUXHALL      90510254
VAUXHALL      90541338
VAUXHALL      91126385
VAUXHALL      91151716
VAUXHALL      9118617
VAUXHALL      93181710
DACIA      82 00 093 814
DACIA      8200093814
MINI      11 28 7 800 485
MINI      11287800485

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1800 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1800 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.