Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK1803 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1803 INA

FB 6PK1803 Pasek klinowy wielorowkowy INA
47.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK1803, 6PK1804, 6PK1805

numer części:

FB 6PK1803

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1803
nr EAN 4014870126971

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1803 INA

numery OEM:
FORD      4024820
FORD      XS2E 8620 NA
FORD      XS2E 8620 NB
FORD      XS2E8620NA
FORD      XS2E8620NB
NISSAN      11720-JG30A
NISSAN      11720-JG30B
NISSAN      11720JG30A
NISSAN      11720JG30B
OPEL      13 40 664
OPEL      1340664
OPEL      24413293
OPEL      24452029
OPEL      29452029
OPEL      44 14 599
OPEL      4414599
OPEL      55354682
OPEL      63 40 623
OPEL      6340623
RENAULT      11 72 0JG 30B
RENAULT      11720JG30B
RENAULT      82 00 093 814
RENAULT      8200093814
RENAULT      86 60 002 044
RENAULT      8660002044
SAAB      45 75 486
SAAB      4575486
SAAB      53 40 526
SAAB      5340526
VAUXHALL      13 40 664
VAUXHALL      1340664
VAUXHALL      24413293
VAUXHALL      24452029
VAUXHALL      29452029
VAUXHALL      44 14 599
VAUXHALL      4414599
VAUXHALL      55354682
VAUXHALL      63 40 623
VAUXHALL      6340623
DACIA      11 72 0JG 30B
DACIA      11720JG30B
DACIA      82 00 093 814
DACIA      8200093814
DACIA      86 60 002 044
DACIA      8660002044

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1803 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1803 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.