Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK1893 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1893 INA

FB 6PK1893 Pasek klinowy wielorowkowy INA
47.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK1891, 6PK1892, 6PK1893, 6PK1894, 6PK1895

numer części:

FB 6PK1893

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1893
nr EAN 4014870128012

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1893 INA

numery OEM:
BMW      11 28 7 803 476
BMW      11 28 8 477 786
BMW      11287803476
BMW      11288477786
FORD      1072317
FORD      4U3Q-6C301-AA
FORD      4U3Q6C301AA
FORD      98MF-6C301-CC
FORD      98MF6C301CC
OPEL      48 08 188
OPEL      4808188
OPEL      96628792
SAAB      43 95 430
SAAB      4395430
TOYOTA      90916-02432
TOYOTA      90916-02458
TOYOTA      90916-02534
TOYOTA      90916-02536
TOYOTA      9091602432
TOYOTA      9091602458
TOYOTA      9091602534
TOYOTA      9091602536
VAUXHALL      48 08 188
VAUXHALL      4808188
VAUXHALL      96628792
CHEVROLET      96309968
LEXUS      90916-02432
LEXUS      90916-02458
LEXUS      90916-02534
LEXUS      90916-02536
LEXUS      9091602432
LEXUS      9091602458
LEXUS      9091602534
LEXUS      9091602536
MINI      11 28 7 803 476
MINI      11 28 8 477 786
MINI      11287803476
MINI      11288477786

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1893 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1893 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.