Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 206 251 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 206 251 TOPRAN

206 251 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1590, 6PK x 1590

numer części:

206 251

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1590
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 206 251 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1590) pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B8, A5, A6 C5, Q5; OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, MERIVA A; SEAT EXEO, EXEO ST 1.6-2.0D 07.90-
numery OEM:
AUDI      044 260 849B
AUDI      06B 903 137C
AUDI      06B 903 137D
AUDI      06H 903 137C
OPEL      13 40 662
OPEL      63 40 673
SEAT      044 260 849B
SEAT      06B 903 137C
SEAT      06B 903 137D
SEAT      06H 903 137C
VAUXHALL      97229071
VAUXHALL      98000023
VOLKSWAGEN      044 260 849B
VOLKSWAGEN      06B 903 137C
VOLKSWAGEN      06B 903 137D
VOLKSWAGEN      06H 903 137C

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 206 251 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.