Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1040840 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1040840 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1040840 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK838, 4PK840

numer części:

J1040840

Ilość żeber 4
Długość [mm] 840
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177423

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1040840 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
AUDI      038 260 849 A
BMW      11 28 7 631 822
BMW      7 631 822
FIAT      71718838
HONDA      31110-P3G-004
HONDA      31110-P3G-505
HONDA      31110-PV0-003
HONDA      31110-PV0-004
HONDA      31110-PV0-005
HONDA      38920-P2T-003
HONDA      38920-P3F-003
HONDA      38920-P3F-004
HONDA      38920-P54-003
HONDA      38920-P54-004
HONDA      38920-P54-014
HONDA      56992-P02-506
HONDA      56992-P02-507
HONDA      56992-P1J-E01
HONDA      56992-P2A-003
HONDA      56992-P2A-004
HONDA      56992-P2A-013
LANCIA      71718838
SUBARU      80921-4470
SUZUKI      95141-50F01
SUZUKI      95141-50F01-000
SUZUKI      95141-60G50
SUZUKI      95141-60G50-000
SUZUKI      95141-64A00
SUZUKI      95141-64A00-000
SUZUKI      95141-70F01
SUZUKI      95141-70F01-000
TOYOTA      90916-02200
TOYOTA      90916-02364
TOYOTA      90916-02669
TOYOTA      99364-00840
TOYOTA      99364-20840
TOYOTA      99364-20840-8P
TOYOTA      99364-50840
TOYOTA      99364-70840
TOYOTA      99364-80840
VOLKSWAGEN      038 260 849 A
CHEVROLET      25182776
CHEVROLET      25183067
CHEVROLET      96416335
CHEVROLET      96570915
CHEVROLET      96610564
HYUNDAI      0K2FT-15-908
KIA      0K2FT-15-908
LEXUS      90916-02200
LEXUS      90916-02364

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1040840 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.