Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1042000 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1042000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1042000 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK812, 4PK813

numer części:

J1042000

Długość [mm] 812
Ilość żeber 4
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416001247

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1042000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      31110-P3F-004
HONDA      38920-P34-K01
HONDA      38920-P73-003
HONDA      38920-P73-013
HONDA      38920-P73-023
HONDA      38920-PP4-E01
HONDA      38920-PP4-E02
HONDA      56992-P02-003
HONDA      56992-P02-004
HONDA      56992-P02-014
HONDA      56992-P1K-E03
HONDA      56992-P76-003
HONDA      56992-P76-004
ISUZU      8-94382-107-1
MAZDA      F262-18-381
MAZDA      F262-18-381A
MAZDA      F262-18-381X
MAZDA      F2F6-18-381
MAZDA      F2F6-18-3819F
MAZDA      F801-15-381
MAZDA      F801-15-381A
MAZDA      F801-15-381A8C
MAZDA      F801-15-381A9C
MAZDA      F801-15-381A9F
MAZDA      F801-15-381X
MAZDA      F8B5-18-381D
NISSAN      11720-71J00
NISSAN      11720-71J01
NISSAN      11720-D4007
NISSAN      11720-D4007TM
NISSAN      11720-D4008
NISSAN      11720-D4017
NISSAN      11720-D4018
NISSAN      11720-Q5201
NISSAN      11920-01B10
NISSAN      11950-0M200
NISSAN      11950-F4300
NISSAN      A1720-D4008
NISSAN      A1920-01B10
SUZUKI      17521-51A00
SUZUKI      17521-60A00
SUZUKI      17521-60A00-000
SUZUKI      17521-60A00-DOM
SUZUKI      17521-61A00-DOM
SUZUKI      17521-78F00
SUZUKI      17521-78F00-000
SUZUKI      17521-83E00
SUZUKI      17521-83E00-000
SUZUKI      17521-85C00
SUZUKI      17521-85C00-000
SUZUKI      17521-85C01
SUZUKI      17521-85C01-000
SUZUKI      17521-86500
SUZUKI      17521-86500-000
SUZUKI      17521-86500-DOM
SUZUKI      17521-86500-LCP
SUZUKI      17521-86520
SUZUKI      17521-86520-000
SUZUKI      49180-40810-B00
SUZUKI      49181-56B10
SUZUKI      49181-56B10-000
SUZUKI      95141-68L10
SUZUKI      95141-68L10-000
TOYOTA      90916-02135
TOYOTA      90916-02135-83
TOYOTA      90916-02136
TOYOTA      90916-02332
TOYOTA      90916-02332-83
TOYOTA      90916-02332-8P
TOYOTA      90916-02352
TOYOTA      99364-00800
TOYOTA      99364-50810
TOYOTA      99364-80810
TOYOTA      99365-02135
HYUNDAI      97713-1C200
HYUNDAI      97713-1E000
HYUNDAI      97713-22261
HYUNDAI      97713-22261AT
HYUNDAI      97713-2D000
KIA      97713-1C200
KIA      97713-1E000
KIA      97713-22261
KIA      97713-2D000
LEXUS      90916-02352

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1042000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.