Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1051200 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1051200 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1051200 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1200

numer części:

J1051200

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1200
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177768

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1051200 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
MITSUBISHI      MN195903
NISSAN      11720-00Q1U
NISSAN      11720-00QAP
NISSAN      11720-BN701
OPEL      45 00 033
OPEL      9160333
RENAULT      82 00 034 396
RENAULT      82 00 850 092
TOYOTA      90916-02203
TOYOTA      90916-02204
TOYOTA      99365-01210
TOYOTA      99365-01210-83
TOYOTA      99365-21210
TOYOTA      99365-21210-8P
TOYOTA      99365-31210
TOYOTA      99365-51210
TOYOTA      99365-81210
VAUXHALL      45 00 033
VAUXHALL      9160333
LAND ROVER      PQS101180

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1051200 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.