Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061638 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061638 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061638 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1640

numer części:

J1061638

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1638
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416200404

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061638 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
AUDI      062 145 933
AUDI      078 903 137 AN
BMW      11 28 7 515 316
BMW      11 28 7 552 236
BMW      11 28 7 631 811
BMW      7 515 316
BMW      7 552 236
BMW      7 631 811
CITROËN      96 765 531 80
FORD      1102827
FORD      1125415
FORD      1206466
FORD      1C1Q-6C301-DA
FORD      1S7Q-6C301-CA
FORD      2C1Q-6C301-AA
FORD      6758562
FORD      91SF-6C301-A2B
JAGUAR      1S7Q-6C301-CA
JAGUAR      C2S 27001
MERCEDES-BENZ      003 993 21 96
MERCEDES-BENZ      A 003 993 21 96
MITSUBISHI      M819189
MITSUBISHI      MW31216255
MITSUBISHI      MW8642562
OPEL      13 40 050
OPEL      55571050
PEUGEOT      96 765 531 80
RENAULT      77 00 860 463
RENAULT      77 00 869 538
RENAULT      77 01 064 344
RENAULT      77 01 065 995
RENAULT      82 00 058 139
SUBARU      80922-1050
SUBARU      80922-1100
SUZUKI      49181-50J40
SUZUKI      49181-50J40-000
VAUXHALL      13 40 050
VAUXHALL      55571050
VOLVO      31216255
VOLVO      8642562
VOLKSWAGEN      062 145 933
VOLKSWAGEN      078 903 137 AN
HYUNDAI      25212-2G730

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061638 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.