Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1062007 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1062007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1062007 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK915

numer części:

J1062007

Ilość żeber 6
Długość [mm] 915
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416002152

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1062007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
CITROËN      5750 D9
CITROËN      5750 E6
CITROËN      5750 J1
CITROËN      5750 TY
FIAT      500345344
FIAT      71739928
FIAT      99461393
FORD      1011697
FORD      6738365
FORD      6738366
FORD      928F-6C301-A1C
FORD      928F-6C301-A2C
FORD      928X-6C301-A1C
HONDA      31110-P13-003
HONDA      31110-P13-505
HONDA      31110-P5M-003
HONDA      31110-P5M-004
HONDA      31110-P5M-505
PEUGEOT      5750 D9
PEUGEOT      5750 E6
PEUGEOT      5750 J1
PEUGEOT      5750 TY
TOYOTA      90916-02914
TOYOTA      90916-W2039
TOYOTA      99366-K0910
HYUNDAI      25212-04650
HYUNDAI      25212-04660
KIA      25212-04650
KIA      25212-04660

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1062007 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.