Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1140 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1140 K 6 HUTCHINSON

1140 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1140K6

numer części:

1140 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1140
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750628358

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1140 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
AUDI      06L903137G
AUDI      06L903137L
CITROËN      9656444980
DAIHATSU      90916-W2024
FIAT      46775098
FIAT      71719400
FIAT      71753873
FIAT      7766106
HONDA      31110-PCX-505
HONDA      31110-PCX-G01
HONDA      38920-PWA-004
HONDA      38920-PWA-505
LANCIA      46775098
LANCIA      71753873
LANCIA      7766106
MITSUBISHI      7700865429
MITSUBISHI      M809320
MITSUBISHI      M889794
MITSUBISHI      MW8642479
OPEL      4401649
OPEL      4402116
OPEL      7700865429
OPEL      9109649
OPEL      9110116
RENAULT      7700108589
RENAULT      7700729752
RENAULT      7700865429
TOYOTA      90916-02392
TOYOTA      90916-02675
TOYOTA      90916-W2024
VAUXHALL      4401649
VAUXHALL      4402116
VAUXHALL      9109649
VAUXHALL      9110116
VAUXHALL      9111423
VOLVO      30809320
VOLVO      7700865429
VOLVO      8642479
VOLKSWAGEN      038903137R

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1140 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1140 K 6 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.