Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1200 K 5 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1200 K 5 HUTCHINSON

1200 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1200K5

numer części:

1200 K 5

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1200
Ilość żeber 5
nr EAN 3159750627399

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1200 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
MG      GMB51202
MG      PQS101180
NISSAN      11720-00Q1U
NISSAN      11720-00QAP
NISSAN      11720-BN701
OPEL      4500033
OPEL      55562418
OPEL      9160333
RENAULT      7700300347
RENAULT      8200034396
RENAULT      8200850092
ROVER      GMB51202
ROVER      PQS101180
VAUXHALL      4500033
VAUXHALL      55562418
VAUXHALL      9160333
CHEVROLET      55562418
LAND ROVER      ERR416
LAND ROVER      PQS101180

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1200 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1200 K 5 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.