Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » QSRPA17 quinton

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy QSRPA17 QUINTON

QSRPA17 Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QSRPA17

producent:

QUINTON

Długość piasty [mm]:52
Tryb pracy:hydrauliczny

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy QSRPA17 QUINTON

numery OEM:
VOLKSWAGEN      028 145 157C
VOLKSWAGEN      028 145 157D
VOLKSWAGEN      028 145 157DX
VOLKSWAGEN      028 145 157E
VOLKSWAGEN      1H0 422 155C
VOLKSWAGEN      1H0 422 155E
VOLKSWAGEN      357 422 155C
SEAT      6K0 422 154
SEAT      6K0 422 154X

Zastosowanie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy QSRPA17 QUINTON w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.