Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0259 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0259 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0259

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:90,5
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:75
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0259 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      510313
ALFA ROMEO      510889
ALFA ROMEO      530388
ALFA ROMEO      534372
ALFA ROMEO      60504284
ALFA ROMEO      60504569
CHRYSLER      05003594AA
FIAT      4371580
FIAT      4394254
FIAT      43942540
FIAT      4434791
FIAT      4434793
FIAT      4434975
FIAT      4469396
FIAT      4469397
FIAT      4469398
FIAT      4469399
FIAT      4469400
FIAT      46805828
FIAT      5938946
FIAT      5939832
FIAT      5940898
FIAT      60504284
FIAT      71736162
FIAT      7724167
FIAT      82374232
FORD      5 009 087
FORD      5 011 997
FORD      5 017 811
LADA      21011012005
LADA      21051012005001
RENAULT      7701 415 054
SEAT      0003936608
SEAT      0003963373
SEAT      3936608
SEAT      3963373
SEAT      SE020030288A
SEAT      SE028030288A
SEAT      XE028030288A
AC      X18
AC      X19
AC      X501
AC      X558
AC      X559
AC      X75

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0259 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.