Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » QSJ3296S quinton

Sworzeń wahacza, Premium Kit+ QSJ3296S QUINTON

QSJ3296S Sworzeń wahacza, Premium Kit+ QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QSJ3296S

producent:

QUINTON

Wymiar gwintu:M12x1,5
Wymiar stożka [mm]:16
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, Premium Kit+ QSJ3296S QUINTON

numery OEM:
SEAT      1K0 407 366B
SEAT      1K0 407 366C
SEAT      1K0 407 366E
SKODA      1K0 407 366B
SKODA      1K0 407 366C
SKODA      1K0 407 366E
VOLKSWAGEN      1K0 407 366B
VOLKSWAGEN      1K0 407 366C
VOLKSWAGEN      1K0 407 366E
AUDI      1K0 407 366B
AUDI      1K0 407 366C
AUDI      1K0 407 366E

Zastosowanie Sworzeń wahacza, Premium Kit+ QSJ3296S QUINTON w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.