Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca » 55045 ruville/fag

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55045 RUVILLE/FAG

55045 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

55045

producent:

RUVILLE/FAG

średnica zewnętrzna [mm]: 70,0
Szerokość [mm]: 23,0
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55045 RUVILLE/FAG

ROLKA PROW PAS KLIN RUVILLE 55045 BMW/OPEL
numery OEM:
BMW      11 28 2 247 435
BMW      11282247435
BMW      2 247 435
BMW      2247435
OPEL      63 40 539
OPEL      63 40 548
OPEL      6340539
OPEL      6340548
OPEL      92 66 523
OPEL      9266523
OPEL      93171389
ROVER      PRF100060
ROVER      PRF100060L
VAUXHALL      92 66 523
VAUXHALL      9266523
VAUXHALL      93171389
LAND ROVER      PRF100060L

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55045 RUVILLE/FAG w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.