Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 55083 ruville/fag

Rolka napinająca paska wieloklinowego 55083 RUVILLE/FAG

55083 Rolka napinająca paska wieloklinowego RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

55083

producent:

RUVILLE/FAG

średnica zewnętrzna [mm]: 70,00
Szerokość [mm]: 23,00
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 55083 RUVILLE/FAG

ROLKA NAPIN RUVILLE 55083 MW 3 (E46), 5 (E39) 3.0D
numery OEM:
BMW      11 28 2 248 483
BMW      11 28 2 354 131
BMW      11282248483
BMW      11282354131
BMW      2 248 483
BMW      2 354 131
BMW      2248483
BMW      2354131
OPEL      63 40 543
OPEL      6340543
OPEL      93171384
LAND ROVER      PQR 000080
LAND ROVER      PQR000080

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 55083 RUVILLE/FAG w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.