Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 55008 ruville/fag

Rolka napinająca paska wieloklinowego 55008 RUVILLE/FAG

55008 Rolka napinająca paska wieloklinowego RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

55008

producent:

RUVILLE/FAG

średnica zewnętrzna [mm]: 75,00
Szerokość [mm]: 24,50
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 55008 RUVILLE/FAG

Zawór nagrzewnicy FORD C-MAX II, FOCUS III, GALAXY, GRAND C-MAX, MONDEO IV, S-MAX 1.6 07.10-
numery OEM:
BMW      1 720 039
BMW      1 745 551
BMW      11 28 1 720 039
BMW      11 28 1 745 551
BMW      11281715630
BMW      11281720039
BMW      11281745551
BMW      1715630
BMW      1720039
BMW      1745551

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 55008 RUVILLE/FAG w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.