Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 10 21 0001 swag autoteile gmbh

Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy 10 21 0001 SWAG Autoteile GmbH

10 21 0001 Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10 21 0001

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4044688146717

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy 10 21 0001 SWAG Autoteile GmbH

WENTYLATOR CHŁOD SWAG 10210001
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 500 76 93
MERCEDES-BENZ      A000 500 76 93

Zastosowanie Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy 10 21 0001 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy 10 21 0001 SWAG Autoteile GmbH:

2020-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.