Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek » 400 472 topran

Silnik wycieraczek 400 472 TOPRAN

400 472 Silnik wycieraczek TOPRAN
topran 400 472
Silnik wycieraczek 400 472
400 472
topran 400 472 Silnik wycieraczek
Silnik wycieraczek 400 472 topran
Silnik wycieraczek 400 472 topran
Silnik wycieraczek 400 472 topran
Silnik wycieraczek 400 472 topran
Silnik wycieraczek 400 472 topran
Silnik wycieraczek 400 472 topran
222.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

400 472

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Szyba czołowa pojazdu
Ograniczenia producenta Bosch
Napięcie [V] 12
Rodzaj mocowania Mocowanie 3-punktowe

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik wycieraczek 400 472 TOPRAN

Silnik wycieraczek przód pasuje do: MERCEDES 124 (A124), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), E (A124), E (C124), E T-MODEL (S124), E (W124) 12.84-03.98
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      124 820 03 42
MERCEDES-BENZ      124 820 05 42
MERCEDES-BENZ      124 820 07 08
MERCEDES-BENZ      124 820 08 08
MERCEDES-BENZ      124 820 39 42
MERCEDES-BENZ      124 820 89 42
MERCEDES-BENZ      A124 820 03 42
MERCEDES-BENZ      A124 820 05 42
MERCEDES-BENZ      A124 820 07 08
MERCEDES-BENZ      A124 820 08 08
MERCEDES-BENZ      A124 820 39 42
MERCEDES-BENZ      A124 820 89 42

Zastosowanie Silnik wycieraczek 400 472 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.