Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek » 108 792 topran

Silnik wycieraczek 108 792 TOPRAN

108 792 Silnik wycieraczek TOPRAN
topran 108 792
Silnik wycieraczek 108 792
108 792
topran 108 792 Silnik wycieraczek
82.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

108 792

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Szyba czołowa pojazdu
dla średnicy wałka [mm] 8
Ilość biegunów 5
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Napięcie [V] 12
Rodzaj mocowania Mocowanie 3-punktowe

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik wycieraczek 108 792 TOPRAN

Silnik wycieraczek przód pasuje do: AUDI A3; SEAT AROSA, LEON, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, CADDY II, GOLF III, GOLF IV, LUPO I, NEW BEETLE, PASSAT B3/B4, POLO 02.88-12.13
numery OEM:
AUDI      1C0 955 119
AUDI      1C1 955 113B
AUDI      1H0 955 119
AUDI      1H1 955 113
AUDI      1H1 955 119
AUDI      1J0 955 119
AUDI      1L0 955 119
AUDI      535 955 119A
AUDI      6K0 955 119
AUDI      6X0 955 119
SEAT      1C0 955 119
SEAT      1C1 955 113B
SEAT      1H0 955 119
SEAT      1H1 955 113
SEAT      1H1 955 119
SEAT      1J0 955 119
SEAT      1L0 955 119
SEAT      535 955 119A
SEAT      6K0 955 119
SEAT      6X0 955 119
SKODA      1C0 955 119
SKODA      1C1 955 113B
SKODA      1H0 955 119
SKODA      1H1 955 113
SKODA      1H1 955 119
SKODA      1J0 955 119
SKODA      1L0 955 119
SKODA      535 955 119A
SKODA      6K0 955 119
SKODA      6X0 955 119
VOLKSWAGEN      1C0 955 119
VOLKSWAGEN      1C1 955 113B
VOLKSWAGEN      1H0 955 119
VOLKSWAGEN      1H1 955 113
VOLKSWAGEN      1H1 955 119
VOLKSWAGEN      1J0 955 119
VOLKSWAGEN      1L0 955 119
VOLKSWAGEN      535 955 119A
VOLKSWAGEN      6K0 955 119
VOLKSWAGEN      6X0 955 119

Zastosowanie Silnik wycieraczek 108 792 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.