Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 109 607 topran

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 607 TOPRAN

109 607 Sprzęgło, wentylator chłodzenia TOPRAN
topran 109 607
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 607
109 607
topran 109 607 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 607 topran
107.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 607

producent:

TOPRAN

Ogrzewanie/chłodzenie Sprzęgło wiskotyczne

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 607 TOPRAN

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-2.3 11.94-03.08
numery OEM:
AUDI      058 121 347
AUDI      058 121 350
SKODA      058 121 347
SKODA      058 121 350
VOLKSWAGEN      058 121 347
VOLKSWAGEN      058 121 350

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 607 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 607 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.