Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 70 94 4819 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 70 94 4819 SWAG Autoteile GmbH

70 94 4819 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

70 94 4819

Grubość [mm] 39,0
średnica zewnętrzna [mm] 150,0
Ciężar [kg] 1,33
Ilość żeber 4
Parametr 5PK
dla numeru OE 55205471 S1
nr EAN 4044688659736

skład zestawu:
62 93 3757 Śruba koła pasowego
70 94 4419 Koło pasowe, wał korbowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 70 94 4819 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego pasuje do: FIAT PANDA, PUNTO; LANCIA YPSILON 1.1-1.2LPG 09.99-
numery OEM:
FIAT      55202555
FIAT      55205471
FIAT      55205471 S1
LANCIA      55202555
LANCIA      55205471
LANCIA      55205471 S1

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 70 94 4819 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.