Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 109 134 topran

Sworzeń wahacza, t+ 109 134 TOPRAN

109 134 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

109 134

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów 109 135

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 109 134 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L (dół przód) (średnica stożka 14,8mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: AUDI A2; SEAT CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK 1.0-2.0 10.98-
numery OEM:
AUDI      6Q0 407 365A
AUDI      6Q0 407 365M
AUDI      8Z0 407 365A
SEAT      6Q0 407 365A
SEAT      6Q0 407 365M
SEAT      8Z0 407 365A
SKODA      6Q0 407 365A
SKODA      6Q0 407 365M
SKODA      8Z0 407 365A
VOLKSWAGEN      6Q0 407 365A
VOLKSWAGEN      6Q0 407 365M
VOLKSWAGEN      8Z0 407 365A

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 109 134 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.