Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 0401235 ocap

Sworzeń wahacza 0401235 OCAP

 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0401235

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia, na dole
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Średnica [mm] 19
Szerokość [mm] 72
Wysokość [mm] 64
Wymiar stożka [mm] 19
nr EAN 8054682002403

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 0401235 OCAP

SWORZEŃ WAH OCAP 0401235 SEAT IBIZA,TOLEDO/VW GOLF,PASSAT,POLO
numery OEM:
SEAT      357 407 365
SEAT      357 407 365 A
SEAT      357407365A
VOLKSWAGEN      357 407 365
VOLKSWAGEN      357 407 365 A
VOLKSWAGEN      357407365A

Zastosowanie Sworzeń wahacza 0401235 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 0401235 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.