Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 700 190 topran

Sworzeń wahacza, t+ 700 190 TOPRAN

700 190 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

700 190

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Ilość na oś 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 700 190 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 16mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: RENAULT 11, 19 I, 19 II, 19 II CHAMADE, 19 II/HATCHBACK, 21, CLIO I 1.0-Electric 03.83-
numery OEM:
RENAULT      7701 462 182
RENAULT      7701 468 411
RENAULT      7701 468 883
RENAULT      7701 472 038

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 700 190 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.