Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L65503 monroe

Sworzeń wahacza L65503 MONROE

L65503 Sworzeń wahacza MONROE
 

    Ocena:
numer części:

L65503

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,500
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 18
Długość opakowania [cm] 13,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096441158

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L65503 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 18mm) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, MERIVA B, OMEGA B, VECTRA B, ZAFIRA A 1.2-3.2 03.94-03.17
numery OEM:
SAAB      4835740
SAAB      5021683
SAAB      5231683
SAAB      93185278

Zastosowanie Sworzeń wahacza L65503 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.