Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 9785 sidem

Sworzeń wahacza 9785 SIDEM

9785 Sworzeń wahacza SIDEM
42.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

9785

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia, na dole
Zbieżność stożka /
Wymiar stożka [mm] 18
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Tylko w połączeniu z 3 x M8 + 1 x M12
nr EAN 5413978156269

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 9785 SIDEM

numery OEM:
OPEL      3 52 800
OPEL      3 52 829
OPEL      3 52 830
VAUXHALL      90 487 561
VAUXHALL      90 512 982
VAUXHALL      90 542 995

Zastosowanie Sworzeń wahacza 9785 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 9785 SIDEM:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 9785

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.