Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 21 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 259 | |
Minimalna grubość [mm] | 17,7 | |
Ilość otworów | 4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Wysokość [mm] | 41 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 61 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 130 | |
otwór Ø [mm] | 12,7 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1032192 KAMOKA
LADA | 7701206339 | |
LADA | 8201464598 | |
NISSAN | 40206-00Q0E | |
NISSAN | 40206-00QAA | |
NISSAN | 4020600Q0K | |
NISSAN | 7711130038 | |
RENAULT | 40206 00QAA | |
RENAULT | 6001548578 | |
RENAULT | 77 00 780 892 | |
RENAULT | 77 00 813 549 | |
RENAULT | 77 00 842 131 | |
RENAULT | 77 01 204 304 | |
RENAULT | 77 01 204 304 SK | |
RENAULT | 77 01 204 828 | |
RENAULT | 77 01 205 653 | |
RENAULT | 77 01 205 653 SK | |
RENAULT | 77 01 206 339 | |
RENAULT | 77 01 206 339 SK | |
RENAULT | 77 11 130 038 | |
RENAULT | 7700780792 | |
RENAULT | 7700813549 | |
RENAULT | 7701204228 | |
RENAULT | 7701204304 | |
RENAULT | 7701204828 | |
RENAULT | 7701205653 | |
RENAULT | 7701205828 | |
RENAULT | 7701206339 | |
RENAULT | 7701813549 | |
RENAULT | 8200171765 | |
RENAULT | 8201464598 | |
RENAULT | 8671005976 | |
RENAULT | 8671013532 | |
RENAULT | 8671016876 | |
RENAULT | 8671018195 | |
DACIA | 60 01 548 578 | |
DACIA | 77 01 206 339 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1032192 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1032192 KAMOKA:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020