Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 0212-02-0146.83 4max

Termostat środka chłodzącego 0212-02-0146.83 4MAX

0212-02-0146.83 Termostat środka chłodzącego 4MAX
 

    Ocena:
numer części:

0212-02-0146.83

producent:

4MAX

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego 0212-02-0146.83 4MAX

numery OEM:
CITROËN      133823
CITROËN      96095011
CITROËN      96160901
FIAT      9616090180
LADA      212151306015
LANCIA      9616090180
PEUGEOT      133823
PEUGEOT      96095011
PEUGEOT      96160901
SUZUKI      1757086CA0
SUZUKI      1767066G00
TOYOTA      SU00100223
HYUNDAI      2551129000
FSO      063337
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego 0212-02-0146.83 4MAX w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.