Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 0212-02-0108.88 4max

Termostat środka chłodzącego 0212-02-0108.88 4MAX

0212-02-0108.88 Termostat środka chłodzącego 4MAX
 

    Ocena:
numer części:

0212-02-0108.88

producent:

4MAX

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego 0212-02-0108.88 4MAX

numery OEM:
MAZDA      5E0115171
MAZDA      8AG115171
MAZDA      8AG115171A
MAZDA      8AG215171
MAZDA      8AG215171A
MAZDA      8AG615171
MAZDA      8AG815171
MAZDA      8AZ115171
MAZDA      RF0315171A
NISSAN      21200HC200
NISSAN      21200HC250
OPEL      1338056
SUZUKI      1760078E00
SUZUKI      1760078E01
VAUXHALL      94372762
KIA      0K05415171
KIA      0K71015171
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego 0212-02-0108.88 4MAX w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.