Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V20-99-1273 vemo

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V20-99-1273 VEMO

V20-99-1273 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
vemo V20-99-1273
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V20-99-1273

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 80
Średnica [mm] 67
Wysokość [mm] 53
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,12476
nr EAN 4046001296499

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V20-99-1273 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (80°C) pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E38); LAND ROVER RANGE ROVER II; VW LT 28-35 I; IVECO EUROCARGO I-III, EUROCARGO IV, EUROCARGO V, M 1.7D-6.7D 01.79-
numery OEM:
BMW      11 53 2 243 126
BMW      11 53 2 244 151
BMW      11 53 2 246 199
BMW      11 53 2 246 199 S1
BMW      2 243 126
BMW      2 244 151
BMW      2 246 199
GMC      60509110
GMC      90509110
OPEL      01 338 076
OPEL      01 338 082
OPEL      01 338 091
OPEL      13 38 082
OPEL      13 38 091
OPEL      133 807 6S1
OPEL      133 808 2S1
OPEL      133 809 1S1
VAUXHALL      13 38 076
VAUXHALL      90 511 628
VAUXHALL      90 541 659
VAUXHALL      90509110S1
VAUXHALL      90511628S1
VAUXHALL      90541659S1
LAND ROVER      STC 3338
LAND ROVER      STC3338

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V20-99-1273 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V20-99-1273 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.