Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TH6978.88J vernet s.a.

Termostat układu chłodzenia TH6978.88J VERNET S.A.

TH6978.88J Termostat układu chłodzenia VERNET S.A.
vernet TH6978.88J
Termostat układu chłodzenia TH6978.88J
TH6978.88J
148.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

TH6978.88J

producent:

VERNET S.A.

Temperatura otwarcia [°c] 88
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Rodzaj korpusu obudowa metalowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
nr EAN 3531650010257

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TH6978.88J VERNET S.A.

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie, z czujnikiem) pasuje do: ALFA ROMEO 159; CADILLAC BLS; FIAT CROMA, CROMA/KOMBI, GRANDE PUNTO, SEDICI; OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC 1.9D 04.04-
numery OEM:
OPEL      1338039
OPEL      1338154
OPEL      1338275
OPEL      1338429
SAAB      1338039
SAAB      55202510
SAAB      55203388
SAAB      93179136
SUZUKI      1769079J50
SUZUKI      1769079J50000
VAUXHALL      55202510
VAUXHALL      55203388
VAUXHALL      93179136
VAUXHALL      95517661

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TH6978.88J VERNET S.A. w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TH6978.88J VERNET S.A.:

2019-09-30
 5/5
Szybko i sprawnie termostat pasuje i działa idealnie tylko czujnik ma inną kostkę a miało pasować do tego modelu auta
2021-12-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-05
 5/5
OK
2021-02-25
 5/5
Termostat zamontowany, czas pokaże :)
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.