Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH118K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH118K QUINTON

QTH118K Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH118K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:92
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:48
Wysokość [mm]:19,5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH118K QUINTON

numery OEM:
VAUXHALL      3 038 094
VAUXHALL      90 200 836
VOLKSWAGEN      036 121 113B
CHEVROLET      03038094
FORD      1 571 879
FORD      1 571 880
FORD      6 085 229
FORD      6 100 629
FORD      ERT103
AUDI      036 121 113B
OPEL      13 38 044
OPEL      13 38 052
OPEL      30 38 094
DAEWOO      03 038 094
FORD      1571879
FORD      1571880
FORD      6085229
FORD      6100629
FORD      74HF-8575-DA
FORD      74HF-8575-EA
FORD      79HF-8575-AA
FORD      81HF-8575-AA
OPEL      1338044
OPEL      1338052
OPEL      3038094
OPEL      90200836
VAUXHALL      3038094
VAUXHALL      90200836
VAG      036 121 113A
VAG      036 121 113B
DAEWOO      03038094

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH118K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.