Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH393K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH393K QUINTON

QTH393K Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH393K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:80
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:67
Wysokość [mm]:25,5
średnica 2 [mm]:29

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH393K QUINTON

numery OEM:
AUDI      075 121 113D
BMW      11 53 2 243 126
BMW      11 53 2 244 151
BMW      11 53 2 246 199
BMW      11 53 2 246 825
FORD      1 018 799
FORD      1018799
FORD      1032249
FORD      95VW-8488-AA
FORD      95VW-8575-BA
MERCEDES-BENZ      005 203 29 75
OPEL      13 38 076
OPEL      13 38 082
OPEL      1338076
OPEL      1338082
OPEL      1338091
OPEL      90509110
OPEL      90511628
OPEL      90541659
ROVER      STC 3338
ROVER      STC3338
SEAT      075 121 113D
VAUXHALL      90 509 110
VAUXHALL      90 541 659
VAUXHALL      90509110
VAUXHALL      90511628
VAUXHALL      90541659
VOLKSWAGEN      075 121 113D
VAG      075 121 113D
LAND ROVER      STC3338

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH393K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.