Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 38 80D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 38 80D MAHLE

TX 38 80D Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TX 38 80D
60.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

2.413.80, 2.413.80.312, 70807824, 70809194

numer części:

TX 38 80D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192934836

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 38 80D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (80°C) pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E38); LAND ROVER RANGE ROVER II; OPEL OMEGA B; ROVER 800 2.5D 01.90-05.04
numery OEM:
BMW      1153 1 727 145
BMW      1153 2 243 126
BMW      1153 2 244 151
BMW      1153 2 246 199
BMW      2243126
BMW      2244151
BMW      2246199
GMC      60 509 110
GMC      90 509 110
OPEL      1338 076
OPEL      1338082
OPEL      1338091
OPEL      90509110
OPEL      90511628
OPEL      90541659
VAUXHALL      90 509 110
VAUXHALL      90511628
VAUXHALL      90541659
LAND ROVER      STC3338

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 38 80D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 38 80D MAHLE:

2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.