Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 101 455 topran

Termostat układu chłodzenia 101 455 TOPRAN

101 455 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
19.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

101 455

producent:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
dla numeru OE 044 121 113
dla numeru OE 1 031 881

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 101 455 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 100 C4, 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B3, A2, A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C4, A6 C5, CABRIOLET B3, COUPE B2 1.0-2.3 05.72-04.12
numery OEM:
AUDI      032 121 113
AUDI      044 121 113
AUDI      056 121 113D
AUDI      056 121 113D87
AUDI      068 121 113
AUDI      068 121 113B
AUDI      068 121 113H
FORD      1 002 788
FORD      1 031 881
FORD      1 096 699
FORD      6 124 378
FORD      6 176 366
FORD      84FF8575B2A
FORD      84FF8575BA
FORD      95VW8575AA
FORD      95VW8575AB
FORD      95VW8575CA
FORD      ERT143
SEAT      032 121 113
SEAT      044 121 113
SEAT      056 121 113D
SEAT      056 121 113D87
SEAT      068 121 113
SEAT      068 121 113B
SEAT      068 121 113H
SKODA      032 121 113
SKODA      044 121 113
SKODA      056 121 113D
SKODA      056 121 113D87
SKODA      068 121 113
SKODA      068 121 113B
SKODA      068 121 113H
VOLKSWAGEN      032 121 113
VOLKSWAGEN      044 121 113
VOLKSWAGEN      056 121 113D
VOLKSWAGEN      056 121 113D87
VOLKSWAGEN      068 121 113
VOLKSWAGEN      068 121 113B
VOLKSWAGEN      068 121 113H

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 101 455 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.