Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » J1533001 herth+buss jakoparts

Termostat układu chłodzenia J1533001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1533001 Termostat układu chłodzenia HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1533001

Temperatura otwarcia [°c] 88
Średnica 1 [mm] 54
Średnica 2 [mm] 28
Głębokość zabudowy [mm] 35
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4029416023126

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia J1533001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
MAZDA      1259-15-171
MAZDA      8AG2-15-171A
MAZDA      RF03-15-171A
zamienniki:
5201788
brak
FAE
VA-021
brak
JAPANPARTS
VA-035
brak
JAPANPARTS
3118.88
brak
WAHLER
8MT 354 776-111
brak
HELLA

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia J1533001 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.