Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 60 92 4156 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 60 92 4156 SWAG Autoteile GmbH

60 92 4156 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

60 92 4156

Temperatura otwarcia [°c] 89
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Rodzaj korpusu z obudową
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688241566

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 60 92 4156 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: OPEL MOVANO A, VIVARO A; RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, ESPACE IV, GRAND SCENIC II, KANGOO, KANGOO EXPRESS, LAGUNA II 1.9D 03.97-
numery OEM:
OPEL      44 04 305
OPEL      44 08 928
RENAULT      60 01 545 350
RENAULT      82 00 074 346
RENAULT      82 00 674 368
VAUXHALL      009112305
VAUXHALL      09112305
VAUXHALL      091160168
VAUXHALL      9112305
VAUXHALL      91160168

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 60 92 4156 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.