Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik » 05.173 asmet

Tłumik końcowy 05.173 ASMET

05.173 Tłumik końcowy ASMET
228.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

05.173

producent:

ASMET

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik końcowy 05.173 ASMET

Tłumik układu wydechowego tył pasuje do: OPEL ZAFIRA A 1.6-2.2D 04.99-06.05
numery OEM:
OPEL      58 52 073
OPEL      58 52 074
OPEL      58 52 075
OPEL      58 52 095
OPEL      58 52 100
OPEL      58 52 107
OPEL      58 52 486
VAUXHALL      24 42 3013
VAUXHALL      24 42 4773

Zastosowanie Tłumik końcowy 05.173 ASMET w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik końcowy 05.173 ASMET:

2022-11-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-20
 5/5
Tłumik pasuje, wykonany b. dobrze.
2023-04-15
 4/5
W oryginale są dospawane nakrętki do mocowania ten nie posiada ale jakość i dopasowanie Bardzo dobre
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-22
 2/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-09
 5/5
Ostatnio tłumik do BMW i amortyzatory do Fiesty. Ceny konkurencyjne. Spory wybór części - pierwszego montażu jak i w asortymencie budżetowym.
2021-05-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.