Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 100 083 topran

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 083 TOPRAN

100 083 Pierścień uszczelniający, wał napędowy TOPRAN
topran 100 083
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 083
100 083
topran 100 083 Pierścień uszczelniający, wał napędowy
12.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

100 083

producent:

TOPRAN

Wysokość [mm] 8
Średnica wewnętrzna [mm] 23,9
średnica zewnętrzna [mm] 40
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 083 TOPRAN

Uszczelniacz skrzyni biegów (23,9x40x8) pasuje do: AUDI A3, SEAT CORDOBA, IBIZA II, LEON, TOLEDO I, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, CADDY II, GOLF II, GOLF III 1.4-2.0 02.86-12.10

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 083 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 083 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

020311113B

SEAT

020311113B

AUDI

020311113B

SKODA

020311113B

numery OEM:
AUDI      020 311 113B
SEAT      020 311 113B
SKODA      020 311 113B
VOLKSWAGEN      020 311 113B

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 083 TOPRAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.