Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 110 061 topran

Sworzeń wahacza, t+ 110 061 TOPRAN

110 061 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
42.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

110 061

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów 110 063

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 110 061 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L (dół przód) (średnica stożka 15,4mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: AUDI A3, Q3; SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON SPORTSTOURER, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0 407 365B
AUDI      1K0 407 365C
AUDI      1K0 407 365E
SEAT      1K0 407 365B
SEAT      1K0 407 365C
SEAT      1K0 407 365E
SKODA      1K0 407 365B
SKODA      1K0 407 365C
SKODA      1K0 407 365E
VOLKSWAGEN      1K0 407 365B
VOLKSWAGEN      1K0 407 365C
VOLKSWAGEN      1K0 407 365E

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 110 061 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.