Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 720 227 topran

Sworzeń wahacza, t+ 720 227 TOPRAN

720 227 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
topran 720 227
Sworzeń wahacza, t+ 720 227
720 227
topran 720 227 Sworzeń wahacza, t+
 

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

720 227

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość na oś 2
Wymiar gwintu M 14
Skok gwintu [mm] 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 720 227 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 15,7mm) pasuje do: CITROEN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 I, C4 II, C4 PICASSO I 1.2-Electric 08.00-
numery OEM:
CITROËN      3640 53
CITROËN      3640 60
CITROËN      3640 68
CITROËN      3640 70
PEUGEOT      3640 53
PEUGEOT      3640 60
PEUGEOT      3640 68
PEUGEOT      3640 70

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 720 227 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.