Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator i części montażowe » części montażowe amortyzatora, osłony, odboje » 103 040 topran

Tuleja gwintowana, amortyzator teleskopowy 103 040 TOPRAN

103 040 Tuleja gwintowana, amortyzator teleskopowy TOPRAN
topran 103 040
22.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

103 040

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu M 14 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Tuleja gwintowana, amortyzator teleskopowy 103 040 TOPRAN

Część montażowa kolumny Mc Phersona przód pasuje do: AUDI A1, A3, TT; SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, INCA, LEON, MII 1.0-Electric 05.91-
numery OEM:
AUDI      1H0 412 365A
SEAT      1H0 412 365A
SKODA      1H0 412 365A
VOLKSWAGEN      1H0 412 365A

Zastosowanie Tuleja gwintowana, amortyzator teleskopowy 103 040 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Tuleja gwintowana, amortyzator teleskopowy 103 040 TOPRAN:

2022-10-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Osłony i odboje amortyzatora


Prawidłowo dobrane odboje i osłony zapewniają optymalną ochronę amortyzatora oraz innych części zawieszenia przed następstwami ogromnych obciążeń, jakim te elementy są poddawane. Odbój amortyzuje uderzenie o mocowanie, jeśli dojdzie do maksymalnego ugięcia zawieszenia. Brak tego elementu odczujemy zwłaszcza w momencie wjechania w dużą dziurę. Może wtedy dojść do zniszczenia amortyzatora.

Osłony zaś są podzespołami należącymi do zawieszenia pojazdu. Ich celem jest przedłużenie żywotności zamontowanych amortyzatorów. Gdyby nie było osłon, elementy te dość szybko uległyby korozji. Będą też bardziej podatne na zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne.
Dobrze jest wyrobić w sobie nawyk regularnej kontroli stanu odbojów. Jest to bardzo proste. W czasie jazdy wyczuwane są nienaturalne drgania, słychać dźwięk uderzeń i da się wyłapać luzy w zawieszeniu. Dodatkowo stan odbojów można sprawdzić na postoju. Wzrokowa ocena pozwala na zauważenie stopnia zużycia tego podzespołu. Jeśli jest on mocno zdarty (jego grubość jest znacznie zredukowana) należy go jak najszybciej wymienić.
Osłony i odboje amortyzatora są często sprzedawane w zestawach.