Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » 108 250 topran

Uszczelka, głowica cylindrów 108 250 TOPRAN

108 250 Uszczelka, głowica cylindrów TOPRAN
73.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

108 250

producent:

TOPRAN

Liczba cylindrów 4
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów 108 250 TOPRAN

Kompletny zestaw uszczelek silnika (góra) pasuje do: AUDI A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7; SEAT ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, EXEO, EXEO ST, IBIZA II, LEON, TOLEDO II, TOLEDO III 1.6/1.6ALK/1.6LPG 11.94-05.15
numery OEM:
AUDI      06B 103 383D
AUDI      06B 103 383G
AUDI      06B 103 383H
AUDI      06B 103 383T
SEAT      06B 103 383D
SEAT      06B 103 383G
SEAT      06B 103 383H
SEAT      06B 103 383T
SKODA      06B 103 383D
SKODA      06B 103 383G
SKODA      06B 103 383H
SKODA      06B 103 383T
VOLKSWAGEN      06B 103 383D
VOLKSWAGEN      06B 103 383G
VOLKSWAGEN      06B 103 383H
VOLKSWAGEN      06B 103 383T

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów 108 250 TOPRAN w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.