Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-0316 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0316 VAICO

V10-0316 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-0316
40.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V10-0316

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 119
średnica zewnętrzna [mm] 86
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,5
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Ciężar [kg] 0,5
nr EAN 4046001266379

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0316 VAICO

numery OEM:
AUDI      028 115 561 B
FORD      1 085 801
SEAT      028 115 561 B
SEAT      28115561B
SKODA      028 115 561 B
SKODA      28115561B
VOLKSWAGEN      028 115 561 B
VOLKSWAGEN      28115561B
VAG      028 115 561 B
VAG      28 115 561 B
FORD USA      97WV6714AA

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0316 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.