Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-0319 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0319 VAICO

V10-0319 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-0319
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

V10-0319

producent:

VAICO

Średnica [mm] 80
Wysokość [mm] 79
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
Materiał Stal
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,5
Ciężar [kg] 0,36
nr EAN 4046001294358

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0319 VAICO

numery OEM:
AUDI      030 115 561 AA
AUDI      030 115 561 AB
AUDI      030 115 561 AD
AUDI      030 115 561 AN
AUDI      030 115 561 E
AUDI      030 115 561 F
AUDI      030 115 561 K
AUDI      030 115 561 P
AUDI      030 115 561 T
AUDI      030115561S
AUDI      301 155 61A A
AUDI      301 155 61A B
AUDI      301 155 61A D
AUDI      301 155 61A N
AUDI      30115561E
AUDI      30115561F
AUDI      30115561G
AUDI      30115561K
AUDI      30115561P
SEAT      030 115 561 AA
SEAT      030 115 561 AB
SEAT      030 115 561 AD
SEAT      030 115 561 AN
SEAT      030 115 561 E
SEAT      030 115 561 F
SEAT      030 115 561 K
SEAT      030 115 561 P
SEAT      030 115 561 Q
SEAT      030 115 561 T
SEAT      030115561S
SEAT      301 155 61A A
SEAT      301 155 61A B
SEAT      301 155 61A D
SEAT      301 155 61A N
SEAT      30115561E
SEAT      30115561F
SEAT      30115561G
SEAT      30115561K
SEAT      30115561P
SKODA      030 115 561 AA
SKODA      030 115 561 AB
SKODA      030 115 561 AD
SKODA      030 115 561 AN
SKODA      030 115 561 E
SKODA      030 115 561 F
SKODA      030 115 561 K
SKODA      030 115 561 P
SKODA      030 115 561 Q
SKODA      030 115 561 T
SKODA      030115561S
SKODA      301 155 61A A
SKODA      301 155 61A B
SKODA      301 155 61A D
SKODA      301 155 61A N
SKODA      30115561E
SKODA      30115561F
SKODA      30115561G
SKODA      30115561K
SKODA      30115561P
VOLKSWAGEN      030 115 561 AA
VOLKSWAGEN      030 115 561 AB
VOLKSWAGEN      030 115 561 AD
VOLKSWAGEN      030 115 561 AN
VOLKSWAGEN      030 115 561 E
VOLKSWAGEN      030 115 561 F
VOLKSWAGEN      030 115 561 K
VOLKSWAGEN      030 115 561 P
VOLKSWAGEN      030115561Q
VOLKSWAGEN      030115561S
VOLKSWAGEN      030115561T
VOLKSWAGEN      301 155 61A A
VOLKSWAGEN      301 155 61A B
VOLKSWAGEN      301 155 61A D
VOLKSWAGEN      301 155 61A N
VOLKSWAGEN      30115561E
VOLKSWAGEN      30115561F
VOLKSWAGEN      30115561G
VOLKSWAGEN      30115561K
VOLKSWAGEN      30115561P
VAG      030 115 561 AA
VAG      030 115 561 AB
VAG      030 115 561 AD
VAG      030 115 561 AN
VAG      030 115 561 E
VAG      030 115 561 F
VAG      030 115 561 K
VAG      030 115 561 P
VAG      030 115 561 Q
VAG      030 115 561 S
VAG      030 115 561 T
VAG      30 115 561 AA
VAG      30 115 561 AB
VAG      30 115 561 AD
VAG      30 115 561 AN
VAG      30 115 561 E
VAG      30 115 561 F
VAG      30 115 561 K
VAG      30 115 561 P

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0319 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.