Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-0330 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0330 VAICO

V10-0330 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
22.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V10-0330

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 197
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 73
Ciężar [kg] 0,1339
nr EAN 4046001266461

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0330 VAICO

numery OEM:
AUDI      059 115 561 A
AUDI      059 115 561 B
AUDI      059 115 562
AUDI      59115561A
AUDI      59115561B
AUDI      59115562
SEAT      059 115 561 A
SEAT      059 115 561 B
SEAT      059 115 562
SEAT      059 115 562 A
SEAT      59115561A
SEAT      59115561B
SEAT      59115562
SEAT      59115562A
SKODA      059 115 561 B
SKODA      059 115 562
SKODA      059 115 562 A
SKODA      59 115 562 A
SKODA      59115561B
SKODA      59115562
VOLKSWAGEN      059 115 561 A
VOLKSWAGEN      059 115 561 B
VOLKSWAGEN      059 115 562
VOLKSWAGEN      59115561A
VOLKSWAGEN      59115561B
VOLKSWAGEN      59115562
VAG      059 115 561 A
VAG      059 115 561 B
VAG      059 115 562
VAG      059 115 562 A
VAG      59 115 561 A
VAG      59 115 561 B
VAG      59 115 562
VAG      59115562A

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0330 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.